SEO Keyword research / Zoekwoord onderzoek
Beter gevonden worden lukt zelden zomaar, daarvoor is onderzoek nodig. Wij beginnen altijd met een goede inventarisatie, met vragen zoals: Waarop wilt u gevonden worden? Hoe zou u uw producten / diensten omschrijven? Hoe beschrijven uw klanten deze? Welke problemen lossen uw producten / diensten op? Etc.
Dit onderzoek noemen we zoekwoord onderzoek of keyword research. We kijken dus onder andere naar hoe u gevonden wilt worden, maar ook hoe u op dit moment gevonden wordt (een 0-meting). Dat hele onderzoek / proces is essentieel aan een goede SEO strategie van een website. Want SEO doen we niet voor een zoekmachine, maar voor extra bezoekers.
Keyword research voor zoekmachines
In essentie doet een zoekmachine hetzelfde als wat wij allemaal doen als we bijvoorbeeld twee bedrijven met elkaar verbinden en dus een doorverwijzing geven: Tijdens een gesprek, herkent u een vraag en achterhaalt u of u een relevant ander bedrijf kent. Dan geeft u een verwijzing naar het andere bedrijf, maar alleen omdat u al weet dat deze van kwaliteit is.
Zoekmachines doen hetzelfde; zij ontvangen een vraag en tonen relevante zoekresultaten. Die volgorde wordt door heel veel zaken bepaald, vooral door natuurlijk de content van de website.
Zoekwoord onderzoek voor relevante content
Relevantie content is dus belangrijk. Dit wordt, naast allerlei andere zaken beoordeeld door zoekmachines zelf. Met allerlei tools kunnen we bekijken of een website relevant is voor een bepaald onderwerp. De uitdaging is dus relevante zoekwoorden vinden in relatie tot een bepaald onderwerp. Die onderzoekt JACCS steeds vaker met keyword research. Daarbij komen we achter onder andere de zoektermen waarop een website op dit moment gevonden wordt, zoektermen die uw concurrenten gebruiken of welke zoektermen nog meer interessant zijn voor verdere uitwerking van uw website content.
U die manier realiseren wij een hogere vindbaarheid van uw website.