De historie van JACCS
Opgericht door Roeland van Anholt op 8 januari 2010 met als doel om een website betaalbaarder te maken. Onze eerste klanten stapten af van een zeer duur - vaak eigen gemaakt - CMS systeem naar het door ons aanbevolen Joomla!® CMS systeem. Dit hield meestal in dat de éénmalige investering al lager was dan alleen de jaarlijkse licentiekosten van het vorige CMS systeem. Naast deze kostenbesparing is het Joomla!® CMS systeem klantvriendelijker en gewoon beter.
Online Marketing
Inmiddels is het dienstenpakket van JACCS uitgebreid naar alle zaken die u kunt gebruiken voor uw online marketing. Van het grondige onderzoek aan het begin tot uitgebreide services om de continuiteit van uw online aanwezigheid te waarborgen bieden wij aan. Zo blijven wij voorop lopen in de ontwikkeling van nieuwe diensten waar u iets aan heeft; het liefst zelfs meetbaar. Daarnaast bent en blijft u eigenaar van alles rondom uw website.
2022 Bewust een rustiger jaar
JACCS is weer thuis, waar we medio 2017 begonnen aan een avontuur in een kantoor buitens huis met de eerste medewerker ben ik terug in huis. Dat is zeker niet 'terug' bij af: tenslotte waar we eind 2017 zo'n 75 klanten van dienst waren zijn dit er nu zo'n 117 (zie cijfers & statistieken). Waar de inkomsten normaliter ongeveer 50/50 verdeeld waren tussen bestaande- en nieuwe klanten is dit nu verplaatst naar zeker 25/75. Daarnaast is het door vele automatiseringstrajecten nu mogelijk deze klantengroep alleen van dienst te zijn.
In huis de werkplek geüpgrade en gekozen om de marketing 'on hold' te houden. Alle nieuwe klanten zijn nog steeds welkom, maar marketing- / sales gerelateerde werkzaamheden zijn nu geen vereiste voor een gezond resultaat. Groei zal dit jaar niet lukken, echter door flink gesneden te hebben in de kosten zal dit geen problemen veroorzaken.
2021 Veranderen
Na alle ervaring van het voorgaande jaar zijn er in de 2021 allerlei veranderingen doorgevoerd. Denk hierbij aan verdere automatisering, maar ook een tijdelijke afbouw van marketing activiteiten. Tenslotte werk ik weer - met veel plezier - alleen en besef ik mij van deze verminderde capaciteit. Nieuwe klanten binnen halen is heel leuk, maar als ik hierdoor te weinig tijd over houd voor bestaande klanten, gaat er iets niet goed. Derhalve keuzes gemaakt, waaronder de keuze om het bedrijf weer naar huis te verhuizen.
2020 ons jubileumjaar..
Vlak voor de Corona-lockdown zijn we verhuisd naar een nieuw kantoor aan de Luzernestraat. Er zou in april een nieuwe (2e) medewerker beginnen, dat hebben we toen niet doorgezet. Het jaar werd in één klap anders dan gepland en we moesten allemaal schakelen. Ons feest ter ere van ons 10-jarig bestaan ging niet door. Mede dankzij goede adviezen zijn we zonder al teveel kleerscheuren door het jaar heen gekomen. In april lanceerden we onze nieuwe website, maar later in het jaar hebben we afscheid moeten nemen van Joey.
We hebben een initiatief gestart voor de horeca, wat langzaam op gang moet komen en zijn betrokken bij een partij die medewerkers bij ontslag kan ondersteunen. We zitten zeker niet stil en staan klaar om u van dienst te zijn met al onze kennis en kunde.
In 2019 werden weer grote stappen gezet..
Waar 2018 vooral heel druk was en we over waren gestapt naar een nieuwe domeinnaam partner, kregen we in 2019 weer meer tijd voor onze eigen marketing en uitbreiding van ons dienstenaanbod: vormgeving. Grotendeels te danken aan onze 2e medewerkster: Kyra, die een periode daarna als externe partij betrokken was. Zo kwamen we toch dichter bij een totaalpakket voor de online marketing van uw bedrijf. In de tussentijd werd dankzij een aansluiting bij de SBB onze eerste stagiair een feit: Brian. Goede schrijvers van (SEO) teksten was nog een wens, die later in het jaar met meerdere partnerships werd vervuld.
September 2017: Verhuisd naar de Hoofdweg
We startten het jaar met het behalen van een certificaat die onze uitgebreide kennis van Joomla!® onderstreept. Omdat in mei 2017 onze eerste medewerker Joey begon was een kantoor gewenst; werken vanuit huis was simpelweg niet meer gewenst. Het eerste kantoor vonden we aan de Hoofdweg in Nieuw-Vennep; het oude kantoorgebouw van de Rabobank.
In 2016 gebeurde vrij veel
Vanaf april startte een partnership met Vitosoft waarmee we maatwerk software gaan ontwikkelen speciaal voor Joomla!® websites. Op die manier kunnen vrijwel alle gewenste functionaliteiten gemaakt worden die naadloos inhaken op uw website. Later in het jaar kwam onze nieuwe huisstijl, naar eigen zeggen; fris en modern. En in november volgde een concept wat al langere tijd in het hoofd van Roeland speelde: Ranking the website. Een kijkje in onze keuken; leer uw eigen website eens goed kennen en bekijk deze op de manier zoals wij hier naar kijken. Uiteraard niet alleen maar ICT, techniek en websites, maar culinaire onderbrekingen met wijn van onze partner WineCenter.
Augustus 2015: dienstenpakket uitgebreid met SEO Services
We gingen ons al meer focussen op SEO, wat staat voor Search Engine Optimizing, dus zoekmachine optimalisatie. En ook daar kwamen allerlei (hoge) prijzen voorbij. Bijvoorbeeld €2.800 voor het optimaliseren van 10 pagina’s en vervolgens €200 per maand om deze pagina's geoptimaliseerd te houden. SEO kan zeker kostbaar zijn, maar een verklaring van wat dit soort bedrijven dan allemaal (gaan) doen voor dat maandbedrag ontbrak meestal.
Dit besloten wij ook weer op geheel eigen wijze te doen. Eerlijk en duidelijk: Via een abonnement op een online SEO dienst om te kunnen meten wat de resultaten zijn van websites in relatie tot zoekwoorden. Zo maken wij onze acties meetbaar. U krijgt als klant ook toegang tot deze online SEO dienst.
SEO dienstverlening kan heel eenvoudig of heel uitgebreid: Daarom is er gekozen voor een afgesproken hoeveelheid tijd per maand. Wij optimaliseren de onzichtbare tekst en in overleg de zichtbare tekst van uw website. Maar daar stopt het niet: wij zorgen voor de aanmelding in Google Maps, de Telefoongids, Google Search Console en Bing Webmaster Tools, etc. En nog steeds; alle acties zijn zichtbaar in de online SEO tool, waardoor iedereen aan de hand van rapporten kan zien wat de progressie is.
2014 + 2015: Behoorlijke groei
In 2015 besloten ons dienstenpakket uit te breiden. Daar kwam ook vanuit de markt meer vraag naar. SEO konden wij ook aan onze vaste klanten aanbieden, wat zorgde voor meer stabiliteit in de aanvoer van de hoeveelheid werk.
In 2014 veranderde het parttime karakter naar een fulltime besteding. Toch meer gas te geven om het bedrijf tot een succes te brengen. JACCS werd lid van de OVHZ en haalde mede hierdoor een aantal leuke nieuwe klanten binnen.
In 2011 werden de eerste stappen gezet
In het begin werd u als klant gevraagd zelf uw domeinnaam en de hosting te regelen. Wij hadden voldoende aan toegang tot dit hosting pakket.
In de praktijk ging dat toch anders, er werd door ons bij de gewenste hosting partij een contract afgesloten; in opdracht en op naam van u als klant. Dat werd een behoorlijke administratie, waarbij wij vaak alleen fungeerde als administratieve tussenpartij. Daarnaast constateerden wij best vaak dat het eerder afgesloten hosting pakket bij een derde partij soms nogal kostbaar was.
Die administratieve rompslomp was niet wenselijk, daarnaast vonden wij de veel te hoge hosting kosten van sommige klanten een doorn in het oog. Daarom zijn wij zelf hosting gaan aanbieden. Dit werd een enorm succes, want wij kunnen hierdoor betere service en meer kwaliteit voor een (veel) lagere prijs bieden.
Privé verhuisde Roeland naar Nieuw-Vennep, dus het bedrijf verhuisde mee. De apparatuur werd professioneler, zo ook de diensten en producten. Kijk ook eens naar de werkplek van toen:
8 januari 2010: Oprichting JACCS
Het oprichtingsjaar verliep rustig, dit was vanwege de parttime besteding ook goed te combineren met een baan. Begonnen vanuit huis, hieronder een impressie van het kantoor:
Visie: lage kosten voor een website
De visie is heel eenvoudig: Wij zorgen ervoor dat uw website er uit komt te zien conform uw wensen en uw huisstijl. Samen met u zorgen wij ervoor dat op de website de juiste zaken worden beschreven, met goede teksten.
Het open-source CMS systeem Joomla!® is gratis software, daarvoor hoeft u als klant niets te betalen. De (licentie)kosten van geïnstalleerde uitbreidingen rekenen wij 1-op-1 door. De tijd die wij besteden aan uw website wordt in rekening gebracht. Onderhoud gaat precies op dezelfde manier, alleen als er werkzaamheden worden uitgevoerd worden deze in rekening gebracht.
Uniek aan onze dienstverlening: Wij nemen u mee in ons werk. Zodra u snapt waarmee wij bezig zijn, kunt u goed meedenken.